hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|رفع موفقیت آمیز تخلفات شهری در سایه مشارکت شهروندان

قم|رفع موفقیت آمیز تخلفات شهری در سایه مشارکت شهروندان

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم مشارکت‌ شهروندان و همدلی دستگاه‌ها را عامل موفقیت در رفع تخلفات شهری عنوان کرد.



به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،احمدرضا شفیعی در تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی این اداره کل در رفع تخلفات شهری، گفت: این مجموعه در مدیریت شهری و شهرداری قم با نگاهی مبتنی بر قانون محوری و اخلاق مداری نسبت به شناسایی آسیب‌ها و بررسی راهکار‌ها با ایجاد زیر ساخت‌های حمایتی شکل گرفت.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ادامه داد: سیاست‌های اجرایی در زمینه‌های مختلف شهری از جمله تخلفات شهری و آسیب‌های اجتماعی تدوین و به سازمان‌ها ابلاغ شد تا با توجه به وضع موجود، برنامه‌ها و اقدامات راهبردی ویژه‌ای را بر اساس نیاز اجرایی نمایند.

شفیعی عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب، تعاملات برون سازمانی در بخش قضایی و انتظامی به منظور پرکردن برخی از خلاء‌های قانونی در برخورد با متخلفین شهری، تبیین شاخص‌های راهبردی ۱۴۰۰ در تمام مجموعه‌های مدیریت شهری برای بهره برداری بهینه اعتبارات و امکانات در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های شهری، از جمله اهم اقدامات در شهرداری قم در مسیر خدمات رسانی پویا به زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) بود.

وی افزود: در این راستا با ایجاد تعاملات سازنده قضایی و انتظامی و عنایات ویژه‌ای که دادستان محترم قم در  زمینه ارتقای ضریب ایمنی و امنیت و سلامت زائرین و مجاورین داشته اند و با حمایت‌های ارزنده ایشان گام‌های بسیار موثری در مسیر سیاست‌های راهبردی در جهت رفع تخلفات شهری در تمام مباحث اعم از رفع سد معبرخودرو‌ها و دستفروشان، کاهش تخلفات ساختمانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر برداشته شد.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اظهار داشت: طرح انتظام بخشی به معابر شهری در سه بخش و پس از سازماندهی دقیق عوامل و تهیه نقشه راه و اخذ پشتیبانی‌های لازم قضایی و انتظامی مطابق اولویت‌ها و بنا به حساسیت‌ها و  آسیب پذیری منطقه‌ای اجرا شد.

شفیعی ادامه داد: در مرحله نخست نسبت به پاکسازی معابر در هسته مرکزی و به خصوص پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و معابر منتهی مربوطه از خودروها‌ی میوه فروش و دست فروشان اقدام گردید که در مرحله بعد پس از شناسایی و تشکیل پرونده برای افراد مذکور با رعایت ضوابط شهری در محل‌های موقت و یا در بازار روز جهت فعالیت جانمایی شد.

وی افزود: در گام بعدی و پس از اجرای کامل طرح در رینگ اولویتی شهر نسبت به اجرای طرح پاکسازی معابر در رینگ دوم اولویت که شامل حاشیه‌های شهری و معابر درجه دوم بود اقدام صورت گرفت که طرح پاکسازی و ساماندهی میدان نبوت و بلوار جمهوری اسلامی از همین مورد بود که با مشارکت دستگا‌های ذ‌یربط اجرا شد که خود از دغدغه‌ها و درخواست‌های مکرر شهروندان گرامی بود و تمامی این موارد باعث کسب رضایتمندی نسبی از طرح‌های اجرایی در رفع تخلفات شهری گردیده است.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم در پایان عنوان کرد: امید است با ساماندهی بازار‌های موقت با رعایت اصول استاندارد توسط سازمان‌های مربوطه در مجموعه مدیریت شهری و حمایت و مشارکت دستگا‌های عضو کمیته ساماندهی و به خصوص شهروندان عزیز بتوانیم در این مسیر گام‌های محکم تری برداریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد